s

Blog

Augustus 2020 Rondje De Kemphaan Almere

Op een zonnige zondagmiddag plotseling een wandeling plannen is zo leuk, lekker onverwachts en dan nog de mooiste dingen tegenkomen. Tevens onze eerste wandeling die we op wikiloc hebben vastgelegd en anderen live konden volgen. Hoe leuk is dit.

Na een heerlijk ontbijt te hebben genuttigd zijn we net de fiets naar De Kemphaan gegaan in Almere Haven. De Kemphaan is een levendige omgeving waar iedereen die van dieren, natuur, ontspanning en inspanning houdt terecht kunt. Wij zijn niet zo van de drukte en waren van plan een eigen route te lopen. Sinds een maand ben ik lid van Wikiloc en wij hebben op deze site onze route vastgelegd en gedeeld met andere Wikiloc gebruikers. Tevens hebben we de route voor het eerst ook online en live gedeeld. Dit was een leuke ervaring.

We hadden onze fiets aan de ketting gelegd en zijn wezen lopen (op advies van Diana de “kabouterroute”. Al snel vonden we het zo leuk, dat we onze eigen route zijn gaan lopen. Vele leuke omgevingen tegen gekomen. In het begin kwamen wij een gigantisch grote houten bak tegen met de naam “de bank van Henk” er op. Leuker kan je het toch niet maken. Mooie bospaden, maar ook door weilanden, langs de Hoge Vaart, een groot water waar, zo schijnt het, veel vissen zitten. We kwamen dan ook veel vissers tegen. We hebben er 1 gesproken. Het antwoord op mijn vraag: “Waar vis jij op en waarom op deze plek?”. Het antwoord luidde: “ik vis op baars en snoekbaars, omdat verderop de visvereniging zit en die vist op karper. Met karper moet je veel voeren en daar komen mijn vissen weer op af”. Leuk die verhalen.

Op een gegeven moment liepen we richting De Waterlandse weg en van daaruit moesten we parallel aan de Waterlandse weg door het riet lopen. Dat was niet fijn, maar het had ook wel wat. Achteraf gaf het toch een andere dimensie aan de wandeling. Via vele kabelbanen, looptouwen in bomen e.d. kwamen we weer terecht bij ons startpunt. Ans trakteerde op een lekker biertje. Daar hebben we dan ook heerlijk van genoten.

Voor degen die deze route wil lopen: download de app van wikiloc en zoek op “Rondje Kemphaan”. De route is 5,88 km en zeker aan te bevelen.